Poster Image

Rozpoczęcie drugiej rundy pojedynku paliwowego.

Zagadnienie całkowitej ekonomiczności pojazdu znajduje się w centrum uwagi specjalistów Mercedes-Benz Trucks. Koszty inwestycji, zużycie paliwa, serwisowanie i naprawy oraz wartość końcowa pojazdu wpływają na Twój dochód. W całym okresie eksploatacji samochodu ciężarowego koszty paliwa stanowią ok. 50-60% wydatków związanych z pojazdem. Actros jest niekwestionowanym liderem pod względem ekonomiczności eksploatacji, i to od lat. Mercedes-Benz Trucks stale rozwija nowe, oszczędne pod względem zużycia paliwa technologie takie na przykład, jak innowacyjny system asystujący Predictive Powertrain Control (PPC), łączący sposób jazdy dostosowany do topografii trasy z pracą automatycznego systemu przełączania biegów. Silnik Euro VI Actrosa przyczynia się do znaczącego obniżenia zużycia paliwa. W wielu testach zużycia paliwa Actros wielokrotnie udowodnił, że jest nawet o 9% oszczędniejszy niż pojazdy konkurencji. W połączeniu z systemem telematycznym FleetBoard oraz przy oszczędnym sposobie jazdy można osiągnąć nawet 15-procentowe oszczędności paliwa.

Wraz z wprowadzeniem drugiej generacji silnika OM 471 klasy heavy duty oferowany przez Daimler Trucks Actros Mercedes-Benz uzyskuje jeszcze większą przewagę pod względem wydajności. Inżynierom Mercedes-Benz udała się przy tym istna kwadratura koła: po raz kolejny obniżyli zużycie paliwa nawet o 3%, a jednocześnie, za sprawą wyższego momentu obrotowego, polepszyli dynamikę jazdy. Ukoronowaniem tego typoszeregu jest jego maksymalna moc, wynosząca 390 kW (530 KM), i moment obrotowy 2600 Nm. Warto też wspomnieć o jeszcze wytrzymalszej konstrukcji. Podsumowując: druga generacja silnika OM 471 po raz kolejny wyznacza wzorce wśród silników heavy duty do ciężkich pojazdów użytkowych.

Przekonującego dowodu dostarczy Ci pojedynek paliwowy, w ramach którego możesz osobiście przetestować nowego Actrosa.

Na czym polega Fuel Duel?

  • Actros na 2-3 tygodnie stanie się częścią Twojej floty pojazdów.
  • Za kierownicą zasiądzie Twój kierowca i będzie jak zwykle realizował swoje zadania przewozowe.
  • System telematyczny FleetBoard będzie w tym czasie rejestrował zużycie paliwa oraz styl jazdy kierowcy.
  • Sporządzony zostanie raport pośredni, który umożliwi wprowadzenie ewentualnych korekt, a następnie raport końcowy, który zawierać będzie ostateczny wynik testu.

Wykorzystaj lepiej ogromny potencjał ekonomiczności!

Z innowacyjnym systemem asystującym PPC!