Tomasz Kamiński, Schnug Polska.

Tomasz Kamiński, Schnug Polska.

czerwiec 2017.

Jesteśmy klientem Mercedesa od dawna – nie z sentymentu, ale dlatego, że z naszych kalkulacji od kilku lat wynika, że Actros jest pojazdem najbardziej ekonomicznym, ze względu na koszty eksploatacji. Wiemy to, bo staramy się być na bieżąco, jeśli chodzi o nowe rozwiązania wspierające działalność transportową, i raz na rok lub dwa sprawdzamy, co mają do zaoferowania różne marki na rynku – także Mercedes-Benz. Stąd decyzja o udziale w teście Fuel Duel. Byliśmy ciekawi, jak Actros sprawdzi się w wersji z nowym silnikiem OM 471. Test wykazał, że Mercedes niezmiennie jest rozwiązaniem optymalnym dla naszej działalności – transportu międzynarodowego, pod dość dużym obciążeniem. Zużycie paliwa było niższe o ok. 3-4 litry/100 km niż w porównywanym pojeździe, na podobnych trasach i z podobnym obciążeniem.

Doceniamy też rozwój możliwości systemu Fleetboard, który jest cennym wsparciem dla firmy. Takie funkcje jak monitoring przeglądów i możliwość wydłużenia okresów międzyprzeglądowych mają istotne znaczenie. To wszystko sprawia, że marka Mercedes-Benz nadal będzie podstawą naszej floty.