Sławomir Napiórkowski, Sławtrans.

Sławomir Napiórkowski, Sławtrans.

lipiec 2016.

Prowadzę niewielką firmę i dużo jeżdżę sam, dlatego podczas testu Fuel Duel mogłem osobiście sprawdzić możliwości Actrosa.

Wyniki okazały się bardzo dobre – na naszych normalnych trasach, zarówno łatwiejszych, jak i trudniejszych, ze zróżnicowanym obciążeniem, udało się osiągnąć spalanie na poziomie 24 litrów. To według mnie największy atut Actrosa i najważniejszy dziś parametr wyboru pojazdu ciężarowego dla firmy transportowej. Poza tym warto podkreślić płynną jazdę i bardzo dobrze współpracującą skrzynię biegów PowerShift 3. Kierowcę wspiera dodatkowo system Fleetboard, który informuje go, czy jedzie optymalnie pod kątem zużycia paliwa, oraz inteligentny tempomat Predictive Powertrain Control. To drugie rozwiązanie uważam za bardzo przyszłościowe – pozwala na dodatkowe istotne oszczędności paliwa, bo nawet najlepszy kierowca nie jest w stanie skoncentrować się maksymalnie przez kilka godzin, a PPC pozwala jechać optymalnie mimo zmęczenia.