Przemysław Laskosz.

Przemysław Laskosz.

październik/listopad 2017.

Moja firma powstała dwa lata temu, zajmujemy się transportem krajowym. Od roku jednym z naszych pojazdów jest Actros, który okazał się znacznie oszczędniejszy niż pozostałe samochody innej marki. Dlatego, gdy model ten został wyposażony w nowy silnik, chciałem się przekonać, czy może być jeszcze bardziej ekonomiczny i wziąłem udział w teście Fuel Duel. Okazało się, że Actros potrafi palić jeszcze mniej – o ok. 1,5 litra na 100 kilometrów – niż w wersji z poprzednim silnikiem. W porównaniu do naszych ciągników innej marki ta różnica sięga nawet 10 litrów.

W dodatku Actros okazał się pojazdem praktycznie bezawaryjnym i bezkonkurencyjnym, jeśli chodzi o koszty eksploatacji. Składają się na to takie elementy jak najniższe zużycie AdBlue, trwałość elementów, które zużywają się najszybciej, takich jak np. klocki hamulcowe, dłuższe okresy między przeglądami. Inne marki nie potrafią tego osiągnąć. Dlatego po zakończeniu testu zdecydowałem o zakupie kolejnych dwóch Actrosów, a w dalszym rozwoju mojej firmy nie wyobrażam sobie w niej innej marki – według mnie, z punktu widzenia jej potrzeb, Mercedes stworzył najlepszy ciągnik na rynku.