Piotr Kaźmierowski, PITER-TRANS.

Piotr Kaźmierowski, PITER-TRANS.

lipiec / sierpień 2018.

Nasza firma zaufała marce Mercedes-Benz już wiele lat temu – pierwszy pojazd z gwiazdą pojawił się u nas w 1994 roku, a niedługo potem nasza flota składała się już wyłącznie z Mercedesów. Wynika to między innymi stąd, że w moim przekonaniu ta marka przykłada szczególną wagę i posiada dużą tradycję, jeśli chodzi o ekonomiczność w transporcie. Jest też pierwszą, która wprowadziła do swoich ciężarówek rozwiązania wspierające ekologię. Kolejne modele oferują coraz więcej innowacji, pozwalających uzyskiwać lepsze spalanie, dlatego chcieliśmy porównać Actrosa z 2012 roku z obecną, najnowszą wersją i wzięliśmy udział w teście Fuel Duel. Tak, jak się spodziewaliśmy ulepszenia w napędzie i tylnym moście przyniosły poprawę wyników, między innymi dzięki mniejszym oporom toczenia, bardziej płynnej jeździe. Actros jest teraz oszczędniejszy o mniej więcej 12-15%, a nie jest to, moim zdaniem, wszystko, na co go stać. Wiele jednak zależy od dobrej woli kierowy, od tego, czy korzysta z Predictive Powertrain Control tak często, jak to możliwe.

Dodatkowe znaczenie ma dla nas jakość współpracy z dealerem. W przypadku firmy Auto Garcarek wiem, że mogę spać spokojnie, bo pracują tam ludzie, na których można liczyć w każdej sytuacji, a obsługa jest na poziomie gwiazdy. Dlatego też jeszcze w tym roku do naszej floty dołączy kolejny Actros.