Łukasz Jasik, Truck-Handel-Serwis.

Łukasz Jasik, Truck-Handel-Serwis.

kwiecień 2016.

Wzięliśmy udział w teście Fuel Duel, bo po 10 latach eksploatacji ciągników jednej marki, chcieliśmy sprawdzić, czy rynek oferuje nowe, lepsze rozwiązania.

Postanowiliśmy przetestować wszystkie obecne w Polsce marki – a pierwszą z nich okazał się Mercedes-Benz. Actros ustawił poprzeczkę bardzo wysoko. Chociaż od czasu Fuel Duel przetestowaliśmy już prawie wszystkie konkurencyjne pojazdy, w żadnym nie udało się osiągnąć tak niskiego spalania. Mercedes jest o kilka litrów oszczędniejszy. Przyczynia się do tego nie tylko silnik OM471 nowej generacji, ale też rewelacyjny system Predictive Powertrain Control . Ze wszystkich inteligentnych tempomatów, które mieliśmy okazję sprawdzić, ten jest najbardziej przewidujący, elastyczny i najlepiej, w idealnym momencie dobiera odpowiednie przełożenia. To wielkie wsparcie dla kierowcy – sam próbowałem jazdy bez PPC, ale wynik spalania od razu się pogorszył o niemal 1,5 litra.